Proost! Het bruist in De Bron

Fonteyn Park wordt een bijzondere buurt midden in De Bron, in Vathorst Amersfoort. Bureau voor Gebiedscommunicatie ontwikkelde samen met Endure Design een concept om deze nieuwe wijk onder de aandacht te brengen. We mogen dit verder uitwerken in opdracht van 033NieuwWonen bestaande uit Dura, Heijmans, De Alliantie, AM en Bouwfonds.

Fonteyn Park bruist! Een bruisende fontein zal symbool staan voor de stijlvolle buurt. Een fontein tref je in immers een parkachtige omgeving en past helemaal bij de uitstraling van de verschillende woningtypes die hier zullen verijzen. Het is een plek waar vrienden elkaar treffen, een ontmoetingsplek voor een rondje hardlopen door de wijk en een plaats die steeds weer trekt. Dat zie je terug in het logo van Fonteyn Park, Het bruist in De Bron. Met het glaasje bubbels in het logo proosten we op het goede leven in Fonteyn Park.

Bekijk hier de projectsite.

Ondersteboven

Bureau voor Gebiedscommunicatie is in beeld in het boek ‘Ondersteboven’, een fotoverslag van de aanleg van station Vijzelgracht van de Noord/Zuidlijn.

Boukje Witten is op dit moment als adviseur verbonden aan de projectorganisatie voor de Noord Zuidlijn in Amsterdam, onder andere bij station Vijzelgracht. In die rol is zij geïnterviewd voor het boek.  Boukje vertelt welke factoren belangrijk waren bij het herstel van vertrouwen tussen de projectorganisatie en de directe omgeving. Openheid blijkt een sleutelbegrip.

Het hele boek is digitaal te bekijken via deze link: http://issuu.com/tiscaro/docs/ondersteboven_vijzelgracht

 

Plus voor communicatie Beethove

Bij de ISO-certificering van het project Beethove in Utrecht van bouwbedrijf Bebouw-Midreth, kreeg de communicatie een dikke plus. Daar zijn we blij mee.

Bouwbedrijf Bebouw Midreth schakelde voor het omgevingsmanagement Bureau voor Gebiedscommunicatie in. De bouw van een parkeerkelder, supermarkt en woningen vindt plaats midden in een woonwijk. Dat brengt behoorlijk wat overlast met zich mee voor de omgeving. Daarom hecht Bebouw Midreth belang aan goede communicatie met de omgeving.

Samen met het bouwteam stelde BV Gebiedscommunicatie een plan op voor goed contact met de buurt. We gaan regelmatig bij buren op de koffie om tehoren wat er speelt. Honderden bewoners uit de omgeving ontvangen per email nieuwsbrieven over de voortgang. In berichten over overlast, zoals bij het trillen van damanden, zijn we open en eerlijk. De school naast de bouwplaats is een belangrijke gesprekspartner. En de medewerkers op de bouwplaatsen beseffen goed dat zij een cruciale rol spelen in de contacten met de buurt. Zij zijn bereikbaar, proberen overlast te verminderen en hebben bijvoorbeeld een opleiding tot verkeersregelaar gevolgd om schoolkinderen verantwoord te helpen oversteken op tijdstippen dat er bouwverkeer rijdt.

Deze vorm van communicatie viel op toen de auditcommissie het project bezocht en de werkprocessen grondig doornam voor de ISO-certificering. De commissie was erg positief over de wijze waarop de communicatie wordt uitgevoerd. Dat is een groot compliment voor BV Gebiedscommunicatie maar zeker ook voor de medewerkers van bebouw Midreth die zich opstellen als goede buur.

 

Rondje Hilversum

In opmaat naar een startbijeenkomst op 21 september, ontrolt de campagne voor vrije kavels in het Hilversumse Anna’s Hoeve zich.

De gemeente Hilversum verkoopt bijzondere kavels voor zelfbouw en CPO op een bijzondere locatie. Aan de grens van twee prachtige natuurgebieden komen in de komende jaren kavels in soorten en maten beschikbaar voor mensen die hun eigen woning willen bouwen.

Bureau voor Gebiedscommunicatie ontwikkelde met vaste samenwerkingspartners Endure Design en ‘Hingst schrijft helder’ de campagne om de kavels onder de aandacht te brengen. De kreet ‘Pak de regie’ komt terug in tal van uitingen.

De billboards, mediabikes, driehoeksborden, bouwborden en busreclame zijn de komende weken niet te missen in het Hilversumse straatbeeld. Ook de brochures over de locatie en over duurzaam bouwen in Anna’s Hoeve zijn gemaakt door Bureau voor Gebiedscommunicatie. Het resultaat mag er zijn.

Bekijk hier de site.

 

Wij werken door in de zomer

Voor de verkoop van vrije kavels in het Hilversumse Anna’s Hoeve werkt Bureau voor Gebiedscommunicatie momenteel een nieuwe campagne uit. Met een informatiemarkt op 21 september gaat de verkoop van kavels bij dit bijzondere natuurgebied van start.

Voor Anna’s Hoeve ontwikkelde Bureau voor Gebiedscommunicatie al eerder een logo en verschillende uitingen. Nu de verkoop van kavels vanaf 150 m2 van start gaat, verschijnen binnenkort in en rond Hilversum overal aankondigingen van de informatiemarkt op 21 september. Tijdens de zomerperiode werken we hier aan verschillende brochures, een stevige update van de website, tal van billboards en bouwborden, ansichtkaarten, advertenties en digitale banners. Dat doen we samen met o.a. Endure Design en ‘Hingst schrijft helder’.  Dus nu is alleen het logo nog zichtbaar. Binnenkort laten we meer zien.